L'evolució de l'univers

Presentació de Manel Sanromà i traducció de Sara Sicart

El 29 de setembre de 1931 va tenir lloc a Londres una reunió de la British Association for the Advancement of Science que marcaria el punt d'inflexió en la cosmologia moderna. En les seves reunions anuals s'havien donat passos històrics per a la ciència, com ara el mateix origen del concepte de científic, dels dinosaures, de la teoria de l'evolució o de les primeres emissions radioelèctriques o de l'electró. La sessió especial de l'any 1931 va ser dedicada a l'evolució de l'Univers, i el que s'hi va exposar és la base del llibre que teniu entre les vostres mans. El més important, però, és que d'aquesta reunió va sortir no solament el consens sobre la realitat de l'expansió, sinó un sentiment que la cosmologia era ja un camp científic madur i amb personalitat pròpia.

El llibre recull les aportacions de James Jeans, Abat G. Lemaître, W. de Sitter, Arthur Eddington, E. A. Milne i R. A. Millikan.

• Autor: Diversos autors
  • Any de publicació: 2010
  • Editorial: Universitat Rovira i Virgili & Obrador Edèndum
  • Col·lecció: Ciència i humanisme, 1, 1a ed.
  • Mida: 17x24 cm
  • ISBN: 978-84-8424-147-8

L'evolució de l'univers

• Autor Diversos autors
  • Any de publicació 2010
  • Editorial Universitat Rovira i Virgili & Obrador Edèndum
  • Col·lecció Ciència i humanisme, 1, 1a ed.
  • Mida 17x24 cm
  • ISBN 978-84-8424-147-8