Dues visions

Dues visions (1964) ofereix, per primera vegada, dos textos del dietari de Joan Fuster que l’editor Joan Ballester Canals havia previst de publicar i dels quals la censura espanyola del moment denegà l’autorització. Hem cregut adient d’oferir la totalitat del text programat en primera instància com a volum individualitzat, format per dos apunts fusterians: «Maragall, burgès» i «Per una anàlisi del nacionalisme», que ha restat inèdit fins ara.

Més enllà d’aquestes reflexions assagístiques, que alhora esdevenen un cert model d’anàlisi historiogràfica, el lector trobarà el to de revulsiu —incitador, motivador— amb què Fuster sempre orientava els seus posicionaments davant els fets socials que maldava per comprendre amb una actitud crítica, allunyada del tòpic convencional.

Compra el llibre

Enllaç a Google Books

• Autor: Joan Fuster. Edició de Xavier Ferré Trill
  • Any de publicació: 2014
  • Editorial: Universitat Rovira i Virgili i Universitat Jaume I
  • Col·lecció: Recerca, 31, 1a ed.
  • Mida: 17 x 24 cm
  • Enquadernació: Rústica