Això era i no era. Obra folklòrica de Josep M. Pujol

L’estudi del folklore català ha conegut en els darrers anys un important impuls a casa nostra, i això ha estat degut sobretot al mestratge exercit per Josep M. Pujol tant a través de la seva docència universitària a Tarragona com mitjançant les moltes conferències impartides i els estudis que va publicar. Des d’un coneixement profund de les teories i els mètodes que el folklore ha anat forjant al llarg del temps, va saber explicar quin és el sentit que ha tingut i que té el folklore en la vida de les persones, quin ha estat el llegat dels nostres folkloristes i quines són les possibilitats d’estudi que s’obren de cara al futur. Els assajos aplegats en aquest llibre comprenen el conjunt de treballs (articles, capítols de llibre, intervencions en seminaris i introduccions) que l’autor va publicar entre 1985 i 2012 i que, pel fet d’haver aparegut en llocs de característiques molt diverses, avui dia poden resultar difícils de localitzar i de consultar. En aquest llibre el lector hi trobarà uns assajos clarividents i suggeridors, plens de contingut i d’erudició, però, a més, escrits en un llenguatge precís i elegant que, de ben segur, serà la garantia d’una plaent lectura.

Compra el llibre

Enllaç al llibre Three Selected Papers on Catalan Folklore

Enllaç a Google Books

Entrevista a Carme Oriol, curadora del llibre

• Autor: A cura de Carme Oriol i Emili Samper
  • Any de publicació: 2013
  • Col·lecció: Universitat Rovira i Vigili, 60, 1a ed.
  • Mida: 17 x 24 cm
  • Enquadernació: Rústica